İşveren sigorta çıkışı ne zaman yapmalı?
İşveren Sigorta Çıkışı Ne Zaman Yapmalı?
İşverenin sigorta çıkışı, belirli durumlarda gerçekleştirilmelidir. Bu durumlar aşağıdaki gibidir:- İşten Çıkış Durumu: Çalışanın işten ayrılması durumunda, çıkış işlemi en geç 10 gün içinde yapılmalıdır.
- İş Sözleşmesinin Sona Ermesi: Belirli, belirsiz süreli sözleşmelerin sona erdiği tarihten itibaren çıkış yapılmalıdır.
- Dönemsel Çalışma: Geçici veya mevsimlik işlerde, sözleşmenin sona erdiği gün çıkış işlemi yapılmalıdır.
- İşçi Sağlık Sebepleri: Çalışanın sağlık nedenleriyle işten ayrılması durumunda, bu sebep gerekçe gösterilerek çıkış yapılır.
Cevap yazmak için lütfen
.
Aynı kategoriden
- Emekli aylığı bağlandıktan sonra ilk ödeme ve fark ödemeleri
- Uzun vadeli sigorta kolları kapsamına neler girer?
- SGK müşteri hizmetleri numarası nedir?
- SGK sistemine nasıl giriş yapılır?
- SGK 4A nedir?
- Kısmi süreli çalışanların emeklilik planlaması nasıl yapılır?
- Bağ-Kur primleri nasıl yatırılır?
- Raporlu günlerde maaş kesilir mi?
- Emekli maaşı farkı neden olur?
- SGK işten çıkış bildirgesi nedir?
- Doğum parası nasıl alınır?
- İsteğe bağlı sigortalılık nasıl başlatılır ve sonlandırılır?
- SGK 4B nedir?
- Emekli maaş promosyonu nasıl alınır? Banka değişikliği işlemleri
- Sağlık aktivasyon işlemi nasıl yapılır?
- İşyeri tehlike sınıfı prim oranını nasıl etkiler?
- E-Devlet şifre olmadan (mobil imza/e-imza) işlemler yapılabilir mi?
- SGK prim affı nedir?
- Eksik prim bildirimi için şikâyet ve denetim süreçleri
- SGK iletişim hattı nedir?