İtibar krizinde ilk 24 saat: karar çerçevesi ve delegasyon
İtibar Krizinde İlk 24 Saat: Karar Çerçevesi ve Delegasyon
İtibar krizinde hızlı ve etkili bir yanıt, durumu kontrol altına almak için kritik öneme sahiptir. İlk 24 saatte yapılması gerekenler şunlardır:Karar Çerçevesi
- Durum Analizi: Krizin sebeplerini hızlıca belirleyin.
- Hedef Kitleyi Belirleme: Krizden etkilenen paydaşları tanımlayın.
- Mesaj Geliştirme: Açık ve net bir iletişim stratejisi oluşturun.
- Risk Değerlendirmesi: Olası sonuçları ve itibar kaybını değerlendirin.
Delegasyon
- Görev Dağılımı: Kriz yönetim ekibindeki görevleri belirleyin.
- İletişim Sorumlusu Atama: Medya ile iletişimi yönetecek kişi belirleyin.
- İç İletişim: Çalışanlara doğru bilgi vermek için iletişim kanalları oluşturun.
- İzleme ve Değerlendirme: Kriz sürecinde durumu sürekli izleyin ve güncellemeler yapın.
Cevap yazmak için lütfen
.
Aynı kategoriden
- Ödeme sahtekârlığı ve kart verisi riski için PCI-DSS uyumu
- Operasyonel risk nedir?
- Maliyet–fayda analizi ile kontrol seçimi nasıl yapılır?
- Stratejik riskler için erken sinyal göstergeleri nasıl kurulur?
- Risklerin kök neden analizi için hangi teknikler kullanılmalı?
- Risk yönetimi nedir?
- Risk azaltım planı yazımı: sorumlu, tarih ve başarı ölçütü
- Kriz iletişimi: paydaş haritası ve mesaj şablonları
- Risk yönetiminde SWOT analizi nasıl kullanılır?
- Değerleme riski ve belirsizlik için duyarlılık analizi nasıl yapılır?
- Tedarik zinciri riski nasıl yönetilir?
- Borsada alım satım yapmanın nasıl bir risk içerdiğini anlatır mısınız?
- Uyum riski nasıl yönetilir?
- Fiziksel güvenlik: erişim kontrolü ve CCTV riskleri
- Kamu kurumlarında risk yönetimi nasıl yapılır?
- Korelasyon hataları ve yalancı ilişki riskleri nasıl yönetilir?
- Kredi portföyü risk optimizasyonu nasıl yapılır?
- Kredi riski nasıl ölçülür?
- Türev ürünlerin karmaşık yapısı ve risk yönetiminde hangi ileri düzey stratejiler ve optimizasyon teknikleri kullanılabilir?
- Paydaş riski nasıl yönetilir?