POS, sanal POS ve ödeme kuruluşlarında belge düzeni
POS, Sanal POS ve Ödeme Kuruluşları
POS (Point of Sale), satış noktasında yapılan ödemeleri işleyen sistemlerdir. Fiziksel mağazalarda kullanılır ve genellikle kart okuyucuları veya mobil uygulamalar ile entegrasyon sağlar.
Sanal POS ise internet üzerinden yapılan ödemelerde kullanılan bir sistemdir. Online mağazalarda, müşteri kart bilgilerini girerek güvenli bir şekilde ödeme yapmalarını sağlar.
Ödeme kuruluşları, finansal işlemleri gerçekleştirmek için gerekli olan altyapıları sunan şirketlerdir. Bu kuruluşlar, POS ve sanal POS sistemlerini işletir ve destekler.
Belge Düzeni
POS, sanal POS ve ödeme kuruluşlarında belge düzeni şu şekildedir:
- Sözleşmeler: Müşteri ile ödeme kuruluşları arasında yapılan hizmet sözleşmeleri.
- Başvuru Formları: POS veya
Aynı kategoriden
- Emlak vergisi kim tarafından ödenir, muafiyet şartları nelerdir?
- Gayrimenkul satışında değer artış kazancı nasıl hesaplanır?
- Emlak vergisi muafiyeti nedir?
- Basit usul gelir vergisi nedir?
- Vergi levhası nereden ve nasıl oluşturulur?
- E-Devlet’ten MTV ödeme yapılabilir mi?
- Vergi ödeme süresi kaç gündür?
- Kripto varlık işlemlerinde vergi uygulaması var mı?
- KKEG nedir, hangi giderler kanunen kabul edilmeyen gider sayılır?
- Emlak vergisi hangi esaslara göre hesaplanır?
- Kredi kartı taksitlerinde BSMV uygulaması nasıldır?
- Damga vergisi hangi işlemlerden alınır?
- Emekli çalışan vergi verir mi?
- Vergi kimlik numarası nasıl alınır? Yabancılar için süreç
- Bağış ve yardımların vergi matrahından indirimi nasıl yapılır?
- Vadeli satışlarda KDV matrahı nasıl belirlenir?
- Gelir vergisi oranları nelerdir?
- Vergi numarası nedir?
- Motorlu taşıtlar vergisi nedir?
- E arşiv raporlama nasıl çalışır?