Rapor parası hangi şartlarda ödenir ve nasıl alınır?
Rapor Parası Nedir?
Rapor parası, iş kazası veya hastalık nedeniyle iş göremez duruma düşen çalışanlara, olay sonrası tedavi süreçlerinde maddi destek sağlamak amacıyla ödenen bir bütçedir.Rapor Parası Hangi Şartlarda Ödenir?
- Çalışanın iş kazası geçirmesi.
- Çalışanın meslek hastalığına yakalanması.
- Geçici iş göremezlik raporu alması.
- Rapor süresinin, iş göremezlik nedeniyle belirlenen süreyi aşması.
Rapor Parası Nasıl Alınır?
- İlk olarak, iş kazası veya hastalık durumunu belgelerle kanıtlamak gerekir.
- Doktor tarafından düzenlenen geçici iş göremezlik raporu alınmalıdır.
- Çalışan, rapor süresince çalışmadığına dair kurumuna başvuruda bulunmalıdır.
- Sosyal güvenlik kurumuna gerekli belgeler ile başvurulmalıdır.
- Başvuru onaylandıktan sonra rapor parası belirli aralıklarla ödenir.
Cevap yazmak için lütfen
.
Aynı kategoriden
- Sigortalılık başlangıç tarihi nasıl tespit edilir?
- Malullük emekliliği için aranan şartlar ve rapor süreci
- Rapor parası hangi sürelerde ödenir?
- Aylık bağlama oranı (ABO) nedir?
- Raporlu günlerde maaş kesilir mi?
- SGK bağkur prim affı nedir?
- 4B hizmet dökümü nasıl alınır?
- İşten çıkışta kıdem tazminatı nasıl hesaplanır?
- İşyeri kapanışı SGK açısından nasıl yapılır?
- SGK prim borcu nasıl yapılandırılır?
- İşveren teşvikleri nelerdir?
- SGK sicil numarası nedir?
- Asgari işçilik uygunluk yazısı nasıl alınır?
- Dul ve yetim aylığı oranları nasıl belirlenir?
- Yabancıların ikili sosyal güvenlik anlaşmalarından yararlanması
- SGK belgeleri nereye teslim edilir?
- İşten çıkış bildirimi e-Devlet’te nasıl görünür?
- SGK ilaç farkı nedir?
- SGK toplu ödeme nedir?
- SGK işten çıkış kodu 08 nedir?