Satış dönüşüm oranı nasıl hesaplanır?
Satış Dönüşüm Oranı Hesaplama
Satış dönüşüm oranı, bir ürün veya hizmetin satılma oranını belirleyen önemli bir metriktir. Bu oran, potansiyel müşteri sayısının, gerçek müşteri sayısına oranı ile hesaplanır.Formül
Satış dönüşüm oranını hesaplamak için aşağıdaki formül kullanılır: Dönüşüm Oranı (%) = (Gerçek Müşteri Sayısı / Potansiyel Müşteri Sayısı) x 100Adımlar
- Potansiyel müşteri sayısını belirleyin.
- Belirli bir dönemde gerçekleşen satışları sayın.
- Yukarıdaki formülü uygulayın.
Örnek
Eğer 1000 potansiyel müşteri var ve 50 satış yapıldıysa: Dönüşüm Oranı = (50 / 1000) x 100 = 5% Bu hesaplama ile satış etkinliğiniz hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.
Cevap yazmak için lütfen
.
Aynı kategoriden
- LinkedIn B2B içerik çerçevesi: POV, vaka ve veri postları
- 9 Adımda Sosyal Medya Planlaması Nasıl Yapılır?
- Sosyal medya pazarlaması nedir?
- Modern pazarlamayı yönetmek için yazılım platformları nelerdir?
- Google Ads nasıl çalışır?
- Pazarlama OKR’ları nasıl yazılır ve takip edilir?
- En Çok Kullanılan 5 Rakip Analiz Aracı
- Dijital pazarlamada hedef kitle analizi nasıl yapılır?
- E-posta pazarlama stratejisi: liste büyütme ve segmentasyon
- Mikro influencer kimdir?
- Yapay zeka pazarlamada nasıl kullanılır?
- İçerik stratejisi nasıl kurulur? Tema kümeleri ve takvim
- E-Posta Listesi Oluşturmada En Etkili 7 Yöntem
- Marka İletişim Uzmanı Nasıl Olunur? Ne İş Yapar?
- Dağıtım kanalları nelerdir?
- A/B testi örnekleri: başlık, CTA, sayfa düzeni etkileri
- Reklam metni yazarlığı: başlık, açıklama ve CTA ipuçları
- Reklam kampanyası nasıl planlanır?
- Ürün pazarlaması: mesaj–kanıt–özellik eşlemesi nasıl yapılır?
- Pazarlama ölçümlemesi neden önemlidir?