Tasarım ölçümleme: NPS, SUS ve UMUX-Lite ne zaman kullanılır?

Tasarım Ölçümleme: NPS, SUS ve UMUX-Lite Kullanım Zamanları

Tasarım ölçümlemesi, kullanıcı deneyimini ve memnuniyetini değerlendirmek için önemlidir. NPS, SUS ve UMUX-Lite araçları, farklı ihtiyaçlar için kullanılır.

NPS (Net Promoter Score)

NPS, müşteri bağlılığını ve önerisini ölçmek için kullanılır. Aşağıdaki durumlarda tercih edilebilir:

  • Yeni bir ürün veya hizmetin lansmanı sonrası
  • Müşteri deneyimini genel olarak değerlendirmek için
  • Uzun dönem müşteri memnuniyetini takip etmek amacıyla

SUS (System Usability Scale)

SUS, bir sistemin kullanılabilirliğini değerlendirmek için kullanılır. Şu koşullarda uygulanabilir:

  • Bir ürün veya hizmetin prototip aşamasında
  • Ürün tasarımı veya kullanım kolaylığı ile ilgili geri bildirim almak için
  • Farklı versiyonlar arasında karşılaştırma yapmak amacıyla

UMUX-Lite

UMUX-Lite, hızlı ve basit bir kullanılabilirlik ölçüm aracı olarak tercih edilir. Kullanım durumları şunlardır:

  • Kısa süreli projelerde hızlı geri bildirim almak için
  • Diğer kullanılabilirlik ölçüm araçlarını desteklemek amacıyla
  • Ürün geliştirmenin erken aşamalarında değerlendirme yapmak için

Bu araçların her biri, farklı kullanıcı deneyimi ihtiyaçlarına göre seçilmelidir.


Cevap yazmak için lütfen .

Tasarım ölçümleme: NPS, SUS ve UMUX-Lite ne zaman kullanılır?

🐞

Hata bildir

Paylaş