Animasyon süresi ve eğrileri için pratik rehber
Animasyon Süresi ve Eğrileri İçin Pratik Rehber
Animasyon tasarımında süre ve eğriler, kullanıcı deneyimini önemli ölçüde etkiler. Aşağıda, animasyon süresi ve eğrileriyle ilgili pratik yönergeler sunulmaktadır.
Animasyon Süresi
- Kısa Animasyonlar: 100-300 ms arası sürelere sahip olmalıdır. Hızlı geri bildirim için idealdir.
- Orta Animasyonlar: 300-800 ms arası. Kullanıcı dikkati çekmek veya bilgi vermek için kullanılabilir.
- Uzun Animasyonlar: 800 ms ve üzeri. Genellikle daha karmaşık geçişler için tercih edilir.
Eğri Türleri
- Linear Eğri: Düz bir hızda hareket eder. Sade ve hızlı geçişler için uygundur.
- Ease In: Başlangıçta yavaş, ilerledikçe hızlanır. Dikkat çekici başlangıçlar için kullanılır.
- Ease Out: Başlangıçta hızlı, sonunda yavaşlar. Kullanıcıyı rahatlatan bir kapanış sağlar.
- Ease In-Out: Hem yavaş başlar hem de yavaş biter. Doğal bir akış sunar.
Uygulama İpuçları
- Animasyon sürelerini tutarlı tutun.
- Kullanıcı etkileşimi sırasında animasyonları aşırı kullanmayın.
- Farklı durumlar için uygun eğri türlerini deneyin.
Bu yönergeleri takip ederek animasyonlarınızın etkisini artırabilirsiniz. Animasyon süresi ve eğrileri, kullanıcı deneyimini geliştirmeye yardımcı olur.
Cevap yazmak için lütfen
.
Aynı kategoriden
- Kullanıcı geri bildirimlerini sınıflandırma: tema ve içgörü çıkarımı
- Bildirim izni ve frekansı UX açısından nasıl ayarlanır?
- Freelance tasarımcı nasıl olunur?
- NBA’de serbest atış yüzdesi en yüksek olan oyuncu kim?
- Skeleton ekranlar ile algılanan performansı artırma
- Logotype nedir?
- Veri görselleştirmede doğru grafik seçimi nasıl yapılır?
- Mobil jestler: kaydır, basılı tut ve sürükle bırak kullanım yerleri
- Blender ile tasarım nasıl yapılır?
- Basketbol maçlarında kullanılan veri analiz sistemleri nasıl çalışır?
- Tasarım denetimi (audit) nasıl yapılır? Kontrol listesi
- SVG illüstrasyonları üretim ve optimizasyon ipuçları
- Figma Variants ile durum yönetimi nasıl yapılır?
- Renk paleti nasıl oluşturulur?
- Bleed, trim ve güvenli alan nedir? Baskı hazırlık
- Klavye ile gezinme ve odak halkası (focus ring) kuralları
- İyi bir tasarımın özellikleri nelerdir?
- Wireframe nedir?
- Harita arayüzlerinde etkileşim ve katman kontrolü
- Yeni Medya Bölümü Nedir?