Emekli çalışan için iş kazası bildirimi nasıl yapılır?
Emekli Çalışan için İş Kazası Bildirimi
Emekli çalışanlar için iş kazası bildirimi, belirli adımlar izlenerek yapılmalıdır. İşte bu süreçte dikkat edilmesi gerekenler:- Kazanın Belirlenmesi: İş kazasının tanımlanması ve detaylarının kaydedilmesi gereklidir.
- İşveren Bilgilendirmesi: Kazadan hemen sonra işverenin bilgilendirilmesi sağlanmalıdır.
- Bildirim Süresi: İş kazası bildirimleri, kazanın gerçekleştiği günden itibaren 3 gün içinde yapılmalıdır.
- SGK\'ya Bildirim: Durum, Sosyal Güvenlik Kurumu\'na (SGK) \'İş Kazası Bildirim Formu\' ile bildirilmelidir.
- Sağlık Raporu: Gerekirse sağlık raporu alınmalıdır. Bu rapor, kazanın ciddiyetini belgelemek için önemlidir.
Cevap yazmak için lütfen
.
Aynı kategoriden
- SGK sicil numarası nedir?
- SGK emeklilik şartları nelerdir?
- İşe giriş bildirgesi nasıl yapılır?
- 6111 sayılı teşvikten yararlanma şartları nelerdir?
- SGK emekli maaşı ne zaman bağlanır?
- İş göremezlik raporunda hatalı gün sayısı nasıl düzeltilir?
- SGK ev hanımı sigortası nedir?
- İşten çıkış kodları ne anlama gelir?
- SGK karşılamadığı ilaçlar nelerdir?
- İşsizlik ödeneği şartları nelerdir (SGK yönüyle)?
- Bağ-Kur prim borcu nasıl silinir veya dondurulur?
- Emekli aylığı tahsis talep formu nasıl doldurulur?
- Meslek hastalığı bildirimi nasıl yapılır?
- Hizmet puanı hangi durumlarda artar?
- Kayıtdışı çalışma tespiti nasıl yapılır ve şikayet nereye yapılır?
- SGK maaş promosyonu nedir?
- Emekli maaşı kesilme nedenleri nelerdir?
- SGK teşvikleri nelerdir?
- Sahte sigortalılık tespiti nasıl yapılır?
- SGK tescil kaydı nasıl yapılır?