Kriz yönetimi nedir?
Kriz Yönetimi Nedir?
Kriz yönetimi, organizasyonların beklenmedik olaylar veya durumlar karşısında etkili bir şekilde yanıt vermesi ve bu durumları yönetmesi sürecidir. Amaç, krizin etkilerini minimize etmek ve normal faaliyetlere en kısa sürede dönmektir.Kriz Yönetiminin Aşamaları
- Kriz Öncesi: Olası krizleri öngörmek, hazırlık yapmak ve planlar geliştirmek.
- Kriz Anı: Anlık iletişim ve koordinasyon sağlamak, kaynakları yönetmek.
- Kriz Sonrası: Durumu değerlendirmek, öğrenilen dersleri analiz etmek ve sürecin iyileştirilmesi için geri bildirim toplamak.
Cevap yazmak için lütfen
.
Aynı kategoriden
- Veri koruma riskleri nasıl yönetilir?
- Kritik süreç ve varlık analizi nasıl yapılır? RTO/RPO belirleme
- Varlık ve borçların optimize edilmesi için portföyo riskinin minimize edilmesi nasıl sağlanabilir?
- Çevresel risk nedir?
- Doğal afetlerde risk yönetimi nasıl yapılır?
- Siber risk nedir?
- Dolandırıcılık riski nasıl tespit edilir?
- Yıllık risk planı ve yol haritası nasıl hazırlanır?
- İş sürekliliği planı (BCP) ve felaket kurtarma (DRP) farkları
- Faiz oranı riski (bankacılık defteri) nasıl ölçülür?
- Risk toleransı ne anlama gelir?
- Doğal afet riskleri nasıl değerlendirilir?
- Ransomware riskini azaltmak için hangi kontroller önceliklidir?
- Risk kaydı (risk register) nasıl hazırlanır?
- B Planı ve acil durum senaryoları nasıl hazırlanır?
- İletişim krizleri nasıl yönetilir?
- Kredi riski nedir?
- Sigorta finansal riskleri nasıl azaltır?
- Proje risk yönetimi nasıl yapılır?
- Çıkar çatışması riski nasıl tespit ve yönetim edilir?